Amazone - Reisverslag uit Tefé, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu Amazone - Reisverslag uit Tefé, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu

Amazone

Door: Desirée

Blijf op de hoogte en volg Desirée

17 Februari 2017 | Brazilië, Tefé

Zo, het jungle avontuur zit er (HELAAS!) ook weer op. Op dit moment zit ik te wachten op mijn vlucht naar Manaus om later vandaag vanuit daar naar Rio te vliegen.

Maar wat was dit gaaf zeg! Ik zal beginnen bij het begin.

Afgelopen zondag vertrok ik vanuit Rio. Het kostte heel wat tijd en energie, want ik had die dag 3 vluchten. De eerste van Rio naar Sao Paulo, daarna van Sao Paulo naar Brasilia en uiteindelijk van Brasilia naar Manaus. In totaal zou ik de eerste dag 12u onderweg zijn. Is opzich al best vermoeiend, maar ik voor mij helemaal die dag.
Zondag moest ik om 05:00 vertrekken naar de luchthaven. Maar aangezien 1 van de meiden van het hostel in Rio jarig was, wilde ik mee gaan stappen. Eindstand --> 04:00 thuis, snel douchen, 05:00 op het vliegveld. Nog steeds onder de carnavals glitters, want die zijn hardnekkig haha. De security zal wel gedacht hebben. Maar ze lieten me erdoor.

Ik kwam rond 16:00 aan in Manaus en had daar een hostel geboekt voor 1 nacht. Zo kon ik van te voren nog een beetje bijslapen, want ik had geen idee hoe dit in de jungle zou gaan.
Ik wilde nog wat spullen kopen voor in de jungle dus nadat ik was ingecheckt ben ik de stad ingegaan.
Wat een verschrikkelijke stad zeg, alles was uitgestorven en alles was gesloten, niemand op straat (behalve enge gasten die vooral naar mij liepen te fluiten en te roepen). Dus ik ben heel snel weer terug gegaan naar de omgeving rondom het hostel en daar de tijd maar doorgebracht.
Misschien kwam het doordat het zondag was, maar ik vond het helemaal niks. (Voelde me in Rio veiliger haha)

Maandag ochtend weer om 05:30 vertrokken naar de luchthaven van Manaus voor de vlucht naar Tefé, daar zou ik worden opgehaald door een dame van de lodge en zouden we nog 2 uur moeten varen naar de lodge.

De reis ging allemaal goed. Samen met nog 6 andere kwamen we aan in de lodge. De lodge zelf is echt prachtig. Het zijn ongeveer 10 houten, drijvende huisjes, midden op de rivier in een natuurreservaat (Mamirauá) in de Amazone.
Alle activiteiten waren inclusief. Elke ochtend en middag waren er boottochten, kano tochten of hikes om dieren te spotten.
Ik heb nog nooit deze reis zoveel ritme gehad als afgelopen week, haha. 06:30 ontbijt--> dieren spotten, 12:00 lunch en dan was er tijd voor een siësta haha, 15:30 --> dieren spotten en om 19:00 diner.
En we hebben zeker veel dieren gespot: luiaards, kaaimannen, dolfijnen (de grijze en de roze rivierdolfijn), apen ( en de Uakari aap! moeten jullie maar even googlen ziet er raar uit), piranha's, heel veel vogels en nog veeeeel meeeer insecten. Overal, en dan bedoel ik ook echt overal!
Gisteren in de haast vergeten mn tandenborstel weg te stoppen in Mn toilettas en ja hoor, een mega grote kakkerlak precies op de borstel. Fucking goor. Tandenborstel gelijk weg gegooid (niet gelijk, duurde ongeveer een uur voordat ik de moed had verzameld, haha), en nu dus al 1,5 dag Mn tanden niet gepoetst. Vies he, haha. Ik kon daar namelijk geen nieuwe kopen.
Hoe erg ik al die insecten ook haatte, mij vonden ze erg leuk. Ik heb denk ik wel, niet overdreven, 50 muggenbulten. Ik hoef geen kostuum meer t kopen voor het carnaval, maar ik kan zo door voor 1 van de 101 dalmatiërs. Alleen dan met rode stippen ipv zwarte.
Maar ach, het zal er wel bij horen, haha.
Ik hoop dat ze snel wegtrekken.

Ik heb ook 1 nacht in de jungle geslapen, samen met een Belgisch meisje (en een guide natuurlijk) Wat was dat gaaf, maar eng! In een hangmat met een klamboe eromheen onder een soort houten dakje, midden in de jungle. Ik heb een aantal van jullie al de geluidsopnames laten horen, maar het is niet normaal wat je allemaal hoort. Af en toe echt heel spannend. Zeker als je weet dat daar de grootste populatie jaguars voorkomen. Maar ik heb het overleefd!

Mijn beestjes angst is wel verminderd hier. Voor alles kleiner dan 6cm kan je mij inhuren het weg te halen. (Behalve wespen). Met kleine kakkerlakken durfde ik vanaf dag 3 zelfs te douchen.
Maar voor grote spinnen blijf ik nog steeds bang. Op de boot vanmorgen naar de luchthaven brak ook nog even paniek uit. Toen we aan het varen waren kwamen we erachter dat er een HELE grote spin in de boot zat (rond de 10/12 cm). Een hele actieve, grote spin. Maar wij konden nergens naartoe vluchten.
Dus heb ik (samen met nog 2 andere meiden) heel de tocht panisch naar de spin zitten kijken en zo ongeveer 6 x van stoel gewisseld haha.
Voor alle foto's die ik heb gemaakt van al deze (bizarre!) dieren moeten jullie nog even wachten. Ik heb ze gemaakt met Mn goede camera ipv Mn iPhone.
Maar helaas zit het er nu alweer op. Samen met 3 andere zijn we vandaag om 06:00 vertrokken. Mijn vlucht van Manaus naar Rio is pas om 01:00 (zaterdag) dus ik moet erg lang wachten op de luchthaven. Gelukkig gaan de andere 3 ook naar Manaus, dus gaan we met zn 4e de stad verkennen. Misschien bevalt het in een groepje en op een vrijdag beter.
En dan komt Kim al bijna!!!JEEEEEHH!! Ik kan niet wachten. (Hoewel ik het wel veelste snel vind, want dat betekent dat ik al op de helft zit :( )
We gaan er een mooi carnaval van maken. Hopelijk kan ik goed slapen vannacht, want ik zal het nodig hebben in Rio.

  • 23 Februari 2017 - 18:34

    Bernadette Van Vliet:

    Hele fijne carnaval gewenst. Liefs Bernadette :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Tefé

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

Carnaval in Rio

17 Februari 2017

Amazone

03 Februari 2017

"The north of Rio de Janeiro State"

27 Januari 2017

Ilha Grande

20 Januari 2017

Second stop: Paraty
Desirée

Actief sinds 27 Dec. 2016
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 6050

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: