Second stop: Paraty - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu Second stop: Paraty - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu

Second stop: Paraty

Door: Desirée

Blijf op de hoogte en volg Desirée

20 Januari 2017 | Brazilië, Parati


De laatste dagen in Rio heb ik mij goed vermaakt. Zaterdag zou ik naar een feestje gaan van Jeff, een vriend van Larissa. Dit feestje bleek echter een verjaardagsfeestje te zijn. Jeff's zn vriendin was een goede vriendin van de jarige, maar hij zag haar zelf ook pas voor de eerste keer. Maiken (mn Deense Roomie) en ik voelde ons dus echte birthdaycrashers, maar ze vonden het allemaal juist erg leuk dat wij gringas er bij waren. Ze hebben ons de moves geleerd van de nieuwste carnavalshit, we moesten perse in de groepsfoto en we hebben meegegeten met de taart. Hierna zijn Maiken en ik nog even Lapa in gegaan om te gaan stappen.

Na een wild en druk weekend in Lapa ben ik maandag vertrokken naar Paraty. Paraty ligt op ongeveer 4/5u rijden van Rio. Vrijdag kwam ik erachter dat één van de meiden die op mijn kamer sliep in Rio ook maandag naar Paraty zou gaan, dus hebben wij besloten dit samen te doen. Wel zo leuk en gezellig om samen te reizen.
De busreis ging allemaal lekker op zn Braziliaans, ik moet er toch nog wel een beetje aan wennen haha. We waren ruim van te voren (1,5uur) op het busstation, omdat we onze E-tickets nog moesten omruilen voor echte tickets. Het was maar goed dat we er zo vroeg waren, want we hebben meer dan een uur in de rij gestaan. Maar ach, of we nou bij de balie wachtte of bij de bushalte, dat maakt natuurlijk niks uit.
Precies op tijd... (11:30) vertrokken we met de bus. Ik ging er vanuit dat we in 1 keer door zouden rijden, maar nee we moesten natuurlijk wel een paar keer stoppen voor een koffie/thee/plas pauze. Om ongeveer 16:00 uur kwamen we aan in Paraty. Het andere meisje, Line, had een hostel wat een gratis transfer had geregeld dus we konden zo de taxi's instappen.

Paraty is een erg leuk, oud, koloniaal stadje. Zeker het historisch centrum. Er mogen hier ook geen auto's komen. Na het drukke Rio de Janeiro was dit wel even wennen, maar ik vind het wel erg lekker hier.
De omgeving is hier echt prachtig. Het is omgeven door tropisch Atlantisch regenwoud en er zijn veel mogelijkheden om te gaan hiken of om andere plekken te bezoeken.

De afgelopen dagen zijn wij (Line, een Canadees koppel, een Deense jongen en ik) naar wat afgelegen strandjes geweest en hebben we een boottocht gemaakt. Zo konden we bij alle stranden komen, waar je alleen per boot naartoe kan.

Vandaag was het erg slecht weer, onwijs veel regen. Gelukkig waren we op tijd vertrokken naar de "natural waterslide". Dit is een waterval waar je vanaf kan glijden. De locals doen dit op hun voeten, levensgevaarlijk. Ik ben gewoon op mn kont naar beneden gegaan, haha. Naast deze waterslide had je nog veel meer watervallen in het park en meerdere plekken waar je vanaf de rotsen het water in kon springen.
Op de terug weg begon het te regenen en tot nu toe is het nog niet gestopt. Ik dacht dat tropische stormen nooit zo lang duurde haha. Heel de binnenstad is vol gelopen.

Heel het weekend verblijf ik nog in Paraty en vanaf maandag neem ik de bus en de boot naar Ilha Grande. Een eiland hier niet zo ver vandaan, 3u ongeveer.

Tot nu toe heb ik het erg goed naar mn zin. Ook al reis ik alleen, ik ben het bijna nooit. Je ontmoet zoveel mensen in hostels etc. het is bijna gek hoe snel je vrienden maakt.

Ondanks dat ik het zo naar mij zin heb, heb ik mijn eerste "Ik wil naar huis moment" al wel gehad. De eerste avond hier in Paraty zaten we op het strand en na een paar bier en een aantal Cachacha's (de lokale sterke drank) kwam ik erachter dat mijn telefoon niet meer in mijn tas zat. Ik had de rest van de groep al gedag gezegd, dus samen met de barman van het hostel hebben we met een zaklamp op het strand gezocht naar mijn IPhone. Maar helaas, hij was nergens te bekennen. Nadat we ook alle hostels hier in de buurt langs waren gegaan ben ik zonder telefoon gaan slapen. Ik vond het verschrikkelijk. Ik had geen contacten meer, geen zaklamp, geen tijd, geen wekker. Niks. De dag erna ben ik, tevergeefs, weer langs de hostels gegaan. Ergens had ik nog de hoop dat 1 van de andere perongeluk mijn telefoon had meegenomen, maar ook dat was niet het geval. Samen met het meisje van het hostel hadden we al bekeken waar ik een nieuwe telefoon kon kopen. Maar net voordat ik wilde gaan kwam de receptioniste aangelopen en zei: "Daisy!! I've got a present for you!!"
Het bleek dus dat een Zweeds meisje van een ander hostel mijn telefoon had gevonden in het zand. Ik was zoo blij, nog steeds, dat ik zoveel geluk had gehad. Volgende keer nog beter opletten dus. Of iets minder cachaca....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Parati

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

Carnaval in Rio

17 Februari 2017

Amazone

03 Februari 2017

"The north of Rio de Janeiro State"

27 Januari 2017

Ilha Grande

20 Januari 2017

Second stop: Paraty
Desirée

Actief sinds 27 Dec. 2016
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 6038

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: