"The north of Rio de Janeiro State" - Reisverslag uit Búzios, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu "The north of Rio de Janeiro State" - Reisverslag uit Búzios, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu

"The north of Rio de Janeiro State"

Blijf op de hoogte en volg Desirée

03 Februari 2017 | Brazilië, Búzios


Zo, al een weekje niks geschreven, maar dat is een goed teken. Geen bericht is goed bericht, toch?

Zoals ik in m'n vorige verhaaltje al schreef, heb ik het afgelopen weekend weer doorgebracht in het partyhostel in Rio. Na een zeer plakkerige busrit van 4 uur (de airco was kapot) kwam ik samen met 2 Engelse jongens aan in het hostel. Ook zij waren er al eerder geweest, dus dat laat wel zien hoe leuk het daar is. Ik wilde het liefste direct een douche nemen, maar toen ik binnen kwam werd er gelijk een biertje in m'n handen geduwd. "Desihee (ze spreken de R hier uit als een H) nice to see you again!"
Daarna toch maar snel gaan douchen, spulletjes een beetje uitgepakt en snel weer naar beneden. Oh wat houd ik van dit hostel. Elke avond groot feest en ze doen er alles aan om een leuke sfeer te creëeren. Echt iedereen gaat met elkaar om. Zowel vrijdag als zaterdagavond zijn we Lapa in gegaan.
Zondag ben ik weer vertrokken uit Rio en heb ik de bus genomen naar Arraial do Cabo. De reis ging als gesmeerd, waande mij weer even in Nederland. We gingen zelf EERDER dan gepland weg (ze kunnen het dus wel). Arraial do Cabo ligt noordelijk van Rio en is werkelijk schitterend. Het is een van dé plekken om te snorkelen of te duiken en dat eerste heb ik ook gedaan. Veel gezien, veel meer verschillende dingen dan in Ilha Grande. O.a. een trompetvis (Google maar ;) ) maar dat was nog best spannend, voorheen zag ik alleen hele kleine, mooie visjes haha. Ook veel zeeschildpadden, maar alleen als ze even boven water kwamen om adem te halen.
In Arraial had ik een super hostel! Hartstikke schoon, de badkamers roken zelfs naar chloor haha, en een super ontbijt. Alleen was het erg rustig. Maar na het heftige weekend in Lapa vond ik het wel even goed. Had nu dus mooi de tijd om de afleveringen van WIDM in te halen.
Gisteren met de bus weer verder gegaan, ik ben op dit moment in Buzios. Er was niet echt een hele goede bus tussen deze plaatsjes, dus moest in de lokale bus (met mn rugzak/backpack etc.) maar na 3 haltes kon ik gelukkig mn spullen ergens kwijt en kon ik gaan zitten.
Vandaag nog niet zoveel gezien in Buzios, alleen een strandje. Was erg moe dus had even goed uitgeslapen (wel tussendoor er even uit gegaan om te ontbijten haha).
Morgen wil ik wat meer gaan doen.
Vanaf zondag ben ik weer in Rio, dan blijf ik een week slapen bij een vriendin van Larissa en zie ik Larissa weer! Ik kijk nu al uit naar mn eigen eenpersoonskamer, haha. Kan ik nog even ontspannen voordat ik naar de jungle ga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Búzios

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

Carnaval in Rio

17 Februari 2017

Amazone

03 Februari 2017

"The north of Rio de Janeiro State"

27 Januari 2017

Ilha Grande

20 Januari 2017

Second stop: Paraty
Desirée

Actief sinds 27 Dec. 2016
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 6039

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: