Lapa for the weekend - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu Lapa for the weekend - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu

Lapa for the weekend

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

14 Januari 2017 | Brazilië, Rio de Janeiro


Zo mijn eerste dagen heb ik overleefd. Het hostel waar ik verbleef was erg netjes, leuk en met een goed ontbijt.
Vanaf de eerste avond heb ik eigenlijk alleen maar opgetrokken met een groep Argentijnen. 4 meiden die samen op reis waren en wat bij elkaar geraapte jongens.
Niet iedereen sprak Engels, wat het soms wel lastig maakte, maar met handen en voeten kom je ook wel ver. Meestal begrepen we elkaar wel. Dinsdag zijn we met zn allen naar het strand geweest. Het blijft toch een apart strand, hoor. De strandwachten lopen meer te showen met hun lijf dan het water in de gaten te houden. Daar moesten we natuurlijk wel mee op de foto, maar helaas, het shirt bleef aan.
Ook heb ik afgesproken met Marcela, een vriendin van Larissa. Altijd leuk om met een local ergens heen te gaan. Die weten toch altijd de leukste plekjes. We hebben, natuurlijk, acai gegeten. Een soort mix van schaafijs en yoghurt gemaakt van acai bessen.
Donderdag ben ik van hostel gewisseld. Ik was best benieuwd hoe het nieuwe hostel ging worden, want de eerste was al zo leuk! Maar waar ik nu zit, Books Hostel, is nog veel beter! Het is een echt party hostel. Om 7u begint het happy hour en gaat de muziek aan. Vanaf hier is het maar 2 minuten lopen naar het uitgaansgedeelte van de stad. Gisteren zijn we het weekend goed begonnen met een pre carnaval party. Ik zit nog steeds onder de glitters en ik denk dat ik ze na een paar weken nog steeds terug vind in mijn kleding, haha. Maar het was erg gezellig! We zijn daarna naar een straat feest geweest bij acros da lapa en toen nog verder gegaan naar een andere tent. Voor de Rio gangers van vorig jaar.. de beruchte twerk tent haha. Ik ben nu dus ook behoorlijk brak en heb nog niet echt plannen gemaakt voor vandaag.

Maandag ga ik naar Parati, op ongeveer 4u rijden van Rio. Ik heb een hostel geboekt direct aan het strand, dus dan kan ik een beetje bij bruinen. Een van de meiden die bij mij op de kamer slaapt gaat ook maandag, dus we hebben dezelfde bus geboekt.

Nu ga ik genieten van de zon en kijken hoe deze avond weer verloopt in Lapa!

  • 14 Januari 2017 - 17:21

    Melis:

    Klinkt supergezellig! Geniet ervan!

  • 15 Januari 2017 - 22:16

    Heidi:

    Neeeeee, niet de twerk-tent! Haha.. klinkt allemaal weer heerlijk, veel plezier!

  • 18 Januari 2017 - 13:23

    Bernadette Van Vliet :

    Fijn dat je het naar je zin hebt. Leuk je te volgen. Groetjes en dikke kus Bernadette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

Carnaval in Rio

17 Februari 2017

Amazone

03 Februari 2017

"The north of Rio de Janeiro State"

27 Januari 2017

Ilha Grande

20 Januari 2017

Second stop: Paraty
Desirée

Actief sinds 27 Dec. 2016
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 6056

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: