Rio daar ben ik weer! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu Rio daar ben ik weer! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Desirée - WaarBenJij.nu

Rio daar ben ik weer!

Door: Desiree

Blijf op de hoogte en volg Desirée

10 Januari 2017 | Brazilië, Rio de Janeiro



Zo, na een lange, maar goede reisdag lig ik ook weer in bed. Nou bed.. meer op de grond, want ik heb de onderste van een driepersoons stapelbed. Ik hoef niet bang te zijn dat ik eruit van haha.
Op Schiphol ging alles heel makkelijk en snel, bij de paspoort controle kon ik zo doorlopen en ook de douane duurde niet langer dan 5 minuten.
Eenmaal in het vliegtuig duurde het even voordat we vertrokken. We moesten nog even wachten op een aantal mensen. Een patiënt vertelde mij een keer een horror verhaal dat hele dikke mensen vaak als laatste gaan boarden. Als je te dik bent voor 1 stoel mogen ze je weigeren, maar als jij super laat aankomt kost het meer om de koffers er uit te halen en laten ze je toch meegaan.
De twee stoelen naast mij bleven heel die tijd leeg, maar was wel bang voor een fatty.
Pas toen we wegreden durfde ik pas blij te zijn. Ik had dus 12u lang, 3 stoelen!! Ideaal. Ik kon dus best lekker slapen zo :).

Hoe snel alles ging op Schiphol, zo langzaam ging alles op Sao Paulo. De tassen werden niet direct doorgestuurd naar Rio, we moesten ze eerst van de band halen en weer inchecken. Geen probleem, ik had toch 2 uur. Maar dat bleek toch lastiger te zijn dan gedacht. Want ze zijn HEEEEL langzaam hier. Voordat ik eenmaal de paspoort controle door was, was ik al een uur verder en ik moest dus nog door de douane en Mn tas halen en inchecken. Uiteindelijk had ik nog 20 minuten (tot vertrek, niet tot boarden) om door de douane te gaan en de gate te vinden.
Ik heb Mn tas omgedaan en nog net niet gaan rennen. Bij de douane heb ik mezelf naar voren geluld. Er stond een mannetje de rijen allemaal in goede banen te leiden,ik liet hem mijn boardingpas zien en mocht zo doorlopen. Ik ben wel gecontroleerd natuurlijk, maar was meteen aan de beurt :). Na heel wat geren, gevlieg, gevloek en vooral gestress kwam ik om 5 minuten voor vertrek aan bij de gate.
Iedereen zit er nog! Geen rij niks. Nog niet eens begonnen met boarden. Helemaal bezweet heb ik nog even kunnen bij komen daar voordat ik weer door ging. Ze maken zich allemaal niet zo druk, had ik dus ook niet hoeven doen.
Het laatste stuk ging weer op rolletjes en een klein 1,5 u later was ik ingecheckt in het hostel. Ik deel de kamer met een Frans gezin met 2 kinderen, van 10 en 8 ongeveer. Ze reizen sinds september al door Zuid-Amerika. Ze zijn erg rustig, dus ik heb prima geslapen! Maar echt gezellig zijn ze niet, denk ik.
Ik ben gisteravond zelf nog even een biertje gaan halen in het hostel, ik ging ervan uit dat er nog wel jonge lui zaten. En ik had het goed. Rondom t zwembad zat er nog een club van een man of 10. Argentijns en Braziliaans. Ze probeerde voor mij zoveel mogelijk Engels te praten en het was erg gezellig! 1 biertje werden er namelijk 2 en 2 cocktails haha. Daarna toch maar naar Mn kamer gegaan, ik begon best moe te worden.
Vandaag ga ik lekker naar t strand met een paar meiden uit Argentinië en verder zie ik wel waar ik beland!

  • 10 Januari 2017 - 14:16

    Els:

    Hihi, Fijn dat je goed aangekomen bent en direct al je draai gevonden hebt! Lijkt me prima! Feestvieren met de jongeren en lekker slapen bij een belegen gezin. Hou je het wel lang vol :-).
    Dikke kus xxx

  • 10 Januari 2017 - 16:40

    Ramon:

    Klinkt goed Dees!! Stress?? niets voor jou :p maar dan toch je Portugees maar een beetje opschroeven!! Veel plezier!

  • 10 Januari 2017 - 18:36

    Melis:

    Jemig, dat was effe opschieten voor je. Goed dat je in ieder geval je vlucht hebt gehaald en lekker in Rio ben! Geniet ervan! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2017

Carnaval in Rio

17 Februari 2017

Amazone

03 Februari 2017

"The north of Rio de Janeiro State"

27 Januari 2017

Ilha Grande

20 Januari 2017

Second stop: Paraty
Desirée

Actief sinds 27 Dec. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 6044

Voorgaande reizen:

27 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: